سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/1/27
12:8 ع

وبسایت درآمدسازان: چه کسی هست که دوست نداشته باشد پول بیشتری بدست آورد؟ چه از طریق شغل پاره‌وقت و چه انجام پروژه‌ها بصورت فریلنسری، اضافه شدن پول به حساب بانکی شما همیشه دلپذیر است. اما متاسفانه همه افراد نمی‌توانند شغل دومی داشته باشند یا روی شغل اول‌شان اضافه‌کاری دریافت کنند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید یا اینکه دوست دارید در منزل‌تان درآمد کسب کنید، تسلیم نشوید. به جای اینکار، از جایی که بیشترین زمان خود را آنجا تلف می‌کنید بهره بگیرید: اینترنت.

راه‌های بسیار زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد، برخی بدون سرمایه هستند و برخی نیاز به سرمایه دارند (کوچک یا بزرگ)، برخی روش‌های کسب درآمد، مرتبط با سایت‌های خارجی است و برخی دیگر با سایت‌های ایرانی سروکار دارید. در ادامه این مطلب بطور مفصل به 38 روش کسب درآمد اینترنتی می‌پردازیم.
 
کسب درآمد از اینترنت، کلیک کنید پول بگیرید 
 

1 – کسب درآمد با ساخت و انتشار ویدئو

با افزایش پهنای باند و افزایش سرعت اینترنت ایرانیان، نسبت به گذشته، ویدئوهای بیشتر و بیشتری توسط افراد بازدید می‌شود. بسیاری از کاربران اینترنت روزانه وقت خود را صرف تماشای ویدئوهای آنلاین می‌کنند. افزایش تمایل به بازدید ویدئوها، یک فرصت مناسب برای افرادی است که می‌توانند ویدئوهای مختلف آموزشی تولید کنند و آنرا به فروش برسانند.

نیازی نیست کیفیت ویدئوی شما در حد فیلم‌های سینمایی باشد. در حدی که بتوانید دانسته‌های خودتان درباره یک موضوع خاص را به ویدئو تبدیل کنید و کیفیت آن قابل قبول باشد کافیست. می‌توانید آنرا بصورت یک محصول دانلودی بفروشید و خریداران ویدئو را پس از خرید دانلود کنند. با این روش فروش، حتی نیازی به کپی کردن ویدئو روی DVD یا حافظه فلش نیست و خریدار نهایی نیز رضایت کامل خواهد داشت زیرا محصول خیلی سریع بدستش رسیده است.

برای تهیه ویدئوهای آموزشی، می‌توانید از نرم‌افزار camtasia studio استفاده کنید، این نرم‌افزار برای ضبط فیلم از محیط دسکتاپ کامپیوتر شماست. شما برای ضبط به یک میکروفون نیز نیاز دارید، هدست‌های برند logitech می‌توانند صدای شما را کیفیت خوبی ضبط کنند. بسته به اینکه آموزش شما در مورد چیست، آموزش در دسکتاپ کامپیوتر می‌تواند درون نرم‌افزار پاورپوینت یا هر نرم‌افزار دیگری انجام شود. اگر آموزش شما فقط در محیطی خارج از محیط دسکتاپ قابل تهیه است (مثلا قصد دارید از نحوه ساخت یک صنایع دستی زیبا را فیلم بگیرید) حتی استفاده از دوربین یک موبایل خوب، کفایت می‌کند. اما دقت کنید که دوربین باید ثابت باشد، برای اینکار از استندهای موبایل استفاده کنید.

در این روش کسب درآمد، شما باید توانایی ارائه اطلاعات کاربردی و مفید که مشکلی از کاربر را حل کند را داشته باشید. اطلاعات عمومی، اطلاعات کپی‌شده از سایرین و آموزشی که هیچ طرفداری ندارد، برای شما نیز فروشی در پی نخواهد داشت.

برای فروش ویدئوهایتان، می‌توانید از فروشگاه‌سازهایی مانند ووکامرس استفاده کنید که رایگان است.

اما اگر ویدئوهایی ساختید که قابل فروش نیست یا ارزش فروش ندارد چطور؟ باز هم می‌توان از آنها درآمد کسب کرد! کافیست در سایت جعبه (jabeh.com) ثبت نام کنید و ویدئوهایتان را آپلود نمایید. به ازای هر 1000 بازدید از ویدئوی شما، 5000 تومان درآمد بدست می‌آورید.
 
2 – خرید و فروش وسایل دست دوم

چند سایت‌ وجود دارد که وسایل دست‌دوم و نو در آن توسط کابران برای فروش گذاشته می‌شود که مشهورترین آنها این 3 سایت است: 

esam.ir

sheypoor.com

divar.ir

به دلیل وجود یک بازار بسیار گسترده برای این نوع وسایل (هم خریدار و هم فروشنده) گاهی اوقات می‌توان اجناسی را در این سایت‌ها پیدا کرد که پایین‌تر از قیمت واقعی ثبت شده است یا اینکه شخص فروشنده به دلیل عجله داشتن در فروش، حاضر می‌شود تخفیف خوبی برای این کالا در نظر بگیرید. شما می‌توانید چنین کالاهایی را شناسایی کنید (باید از آن کالا شناخت کافی داشته باشید) و سپس آنرا در همین سایت یا در بازار بیرون به شخص دیگری بفروشید.

شاید راه بهتر این باشد که کالاهای دست‌دوم را در بازار بیرون بخرید و سپس در این سایت‌ها آگهی فروش آنرا قرار دهید. البته چند نکته باید در نظر بگیرید:

 – سایت esam.ir درصدی از شما بابت هر فروش دریافت می‌کند، این درصد بابت حق واسطه‌گری آنهاست چون آنها تا زمانی که خریدار صحت کالای دریافتی را در سایت تایید نکرده، مبلغ پرداختی خریدار را به حساب فروشنده واریز نمی‌کنند.

 – در معامله کالاهای دست دومی که احتمال خرابی یا تقلبی بودن آنها بسیار بیشتر است (مانند گجت‌ها، عتیقه‌جات) باید دقت کافی داشته باشید.

 – در صورتی که توانایی تعمیر این وسایل را دارید، می‌توانید پس از خریداری آنها، با قیمت بالاتری آنها را بفروشید. مثلا میز یا صندلی را رنگ کنید یا صفحه شکسته موبایل را تعویض کنید و مجددا برای فروش قرار دهید.
 
3 – وبلاگ‌نویسی

نوشتن بلاگ، به آن صورت که در ذهن اکثر شما نقش بسته، نوشتن شعرهای عاشقانه و داستان نیست. منظور وبلاگیست که بصورت حرفه‌ای به موضوع خاصی می‌پردازد و سعی دارد با محتوای خود، ارزشی خاص به مخاطب خود ارائه دهد. این وبلاگ می‌تواند درباره هرچیزی باشد که فکرش را می‌کنید. شاید شما یک خانم آرایشگر هستید، می‌توانید دانسته‌های خودتان درباره مو، اصلاح صورت، لوازم آرایشی و هرچیزی که فکر می‌کنید برای خانم‌ها سوال است را در بلاگ‌تان ارسال کنید. محتوایی که برای وبلاگ‌تان تولید می‌کنید می‌بایست مفید بوده و حداقل کمک کند یکی از مشکلات و دغدغه‌های خواننده رفع شود.

وبلاگ خوب، دارای یک برنامه برای انتشار محتواست. مهم نیست این برنامه روزانه باشد یا ماهانه، مهم این است تداوم داشته باشد و محتوای عالی برای مخاطب هدف در آن منتشر شود.

پس از اینکه وبلاگ خوانندگان ثابتی پیدا کرد و ترافیک آن افزایش یافت، از طریق ارائه مشاوره اختصاصی، فروش محصول خودتان یا معرفی محصول دیگران از آن درآمد کسب کنید.
 
4 – کسب درآمد از پاپ‌آپ

این روش برای بسیاری از بازدیدکنندگان خوشایند نیست اما روشی است که حتی مشاهده می‌شود در برخی سایت‌های مشهور از آن استفاده می‌کنند. نحوه کسب درآمد به این صورت است که شما با راه‌اندازی سایت یا وبلاگ حاوی مطالب جذاب، بازدیدکنندگان را از طریق موتورهای جستجو یا شبکه‌های اجتماعی به سایت می‌کشانید، با هرکلیک بازدیدکننده در صفحه سایت، یک صفحه پاپ آپ حاوی تبلیغات باز می‌شود و به ازای هر پاپ‌آپ مبلغی پول به حساب شما اضافه می‌گردد.

توجه: این روش‌ یکی از روش‌های به اصطلاح زرد کسب درآمد از اینترنت است و فقط به منظور آگاهی شما در اینجا ذکر شد، وگرنه توصیه‌ای به استفاده از آن نیست.
 
5 – کسب درآمد از جذب تبلیغات بنری

در مقایسه با تبلیغات پاپ‌‌آپ، جذب تبلیغات بنری آزاردهندگی کمتری دارد ولی این نوع تبلیغات نیز در ماه‌ها و سال‌های اخیر به شدت جذابیت خود را از دست داده است و فقط برای سایت‌های بزرگی که ترافیک زیاد دارند درآمد ایجاد می‌کند. 

توجه: این روش‌ یکی از روش‌هایی است که برای کسب درآمد از آن نیاز به انرژی بسیار دارد. بهتر است انرژی که برای اینکار صرف می‌شود را برای کارهای دیگر اختصاص دهید و درآمد بیشتری کسب کنید. 
 
6 – کسب‌ درآمد از بیت‌کوین

رشد حیرت‌انگیز بیت‌کوین در سال 2017 و با بالا رسیدن قیمت آن به 2000 دلار، بسیاری را به سمت این پول دیجیتال کشانده و افراد زیادی که حتی نام بیت‌کوین را نشنیده بودند حالا با افزایش قیمت آن، به این نوع ارز دیجیتال علاقه‌مند شده‌اند. البته کارکرد جذابی هم دارد، یک حساب بیت‌کوین مانند یک گاو صندوق شیشه‌ای است که همه می‌توانند موجودی آنرا ببینند ولی فقط صاحب آن کلید بازکردن گاو صندوق را دارد.

انتقال سریع و با کارمزد پایین به حساب‌های دیگر، نداشتن مرکزیت و صاحب، عدم وجود مشکلاتی مانند تحریم، عدم امکان بلوکه کردن آن توسط دولت‌ها و بسیاری مزایای دیگر (که شاید برخی از آنها ترسناک به نظر برسد) باعث رشد شگفت‌انگیز این ارز دیجیتال از سال 2009 تاکنون شده است.

اما کسب درآمد از بیت‌کوین، بیشتر به سایت‌های خارجی باز می‌گردد. اولین راهکار کسب بیت‌کوین که اکثر افراد به آن برخورد می‌کنند، سایت‌هایی هستند که به ازای هربار درخواست شما، مبلغ بسیار کمی بیت‌کوین به حساب کاربری‌تان اضافه می‌کنند که بعدا قابل برداشت به کیف پول بیت‌کوین است. اما درآمد از این روش با وجودی که سایت‌ها پرداختنی دارند، حتی اگر روزانه 12 بار (هر یک ساعت یکبار) به این درخواست دهید حتی به نیم‌دلار نیز نمی‌رسد.

اما درآمد بالاتر از بیت‌کوین با خرید و فروش آن میسر است، چند سایت‌ وجود دارد که اینکار را بصورت حرفه‌ای برای کاربران فراهم کرده است. با وجود ریسک بسیار بالا، درباره معامله‌گری بیت‌کوین ، اینکار می‌تواند سود بالایی را برای کسانی که در تحلیل بازارهای مالی مهارت دارند ایجاد کند.
 
7 – همکاری در فروش

روش موردعلاقه من، کسب درآمد از معرفی و فروش محصولات دیگران (affiliate marketing) است. این روش نه تنها نیاز به هیچ سرمایه‌ی اولیه‌ای ندارد، بلکه پتانسیل درآمدزایی بسیار زیاد (بیش از 10 میلیون تومان در ماه) را داراست. مزایای کسب درآمد از همکاری در فروش به شرح زیر است:

 – پشتیبانی مشتری برعهده شما نیست.
 – تقریبا هیچ سرمایه‌ای نیاز نیست، گرچه اگر برای ابزار کارتان (مانند راه‌اندازی سایت، پنل ایمیل و…) هزینه کنید سریعتر به نتایج بهتر می‌رسید
 – نیازی نیست حتی قبل از خرید با مشتریان صحبت کرده باشید. بسیاری از صفحات فروش محصول آنقدر ترغیب کننده هستند که فقط کافیست افراد علاقه‌مند را به سایت ارسال کنید.
 – پتانسیل درآمد نامحدود وجود دارد: هرچقدر بیشتر بفروشید، درآمد و پورسانت بیشتری دریافت می‌کنید.

بازاریابان حرفه‌ای در این روش عاشق محصولاتی هستند که مفید و کاربردی است، پورسانت خوبی دارد و شرکت ارائه‌دهنده آن معتبر و پایدار است. درباره نحوه کسب درآمد از همکاری در فروش، یک مطلب کامل تهیه شده که از اینجا می‌توانید بخوانید.
 
8 – نصب اسکریپت و CMS ها

بسیاری از کسانی که در فکر راه‌اندازی سایت هستند، از نکات فنی و ریزه‌کاری‌های نصب اسکریپت‌ها و CMS ‌هایی مانند وردپرس، جوملا، انجمن‌سازها و فروشگاه‌سازهایی مانند پرستاشاپ و اوپن‌کارت بی‌اطلاع‌اند. چون نصب این اسکریپت‌ها گاهی اوقات دردسر زیادی برای آنها دارند، به خوبی حاضر خواهند شد مبلغی به شما بپردازند تا صفر تا صد نصب اسکریپت را شما انجام دهید.

می‌توانید حتی یک پکیج تعریف کنید که شامل هاست، دامنه و نصب اسکریپت دلخواه مشتری باشد. بسیاری از مشتریانی که به وقت خود اهمیت می‌دهند از پکیج‌هایی که جامع هستند استقبال خواهند کرد. قیمت این پکیج‌ها بسته به نوع هاست و خدماتی که ارائه می‌شود می‌تواند متغیر باشد اما قیمت حداقلی 20 هزارتومان برای هر نصب، منصفانه به نظر می‌رسد.

آموزش نصب کلیه اسکریپت‌ها در اینترنت به وفور موجود است، اگر نحوه نصب آنها را نمی‌دانید خودتان دست به کار شوید، با چندبار نصب و سعی و خطا می‌توانید هر اسکریپتی را روی هاست نصب کنید. CMS های پرطرفدار در حال حاضر وردپرس و جوملا هستند و می‌توانید از این دو مورد شروع کنید.
 
کسب درآمد از اینترنت، کلیک کنید پول بگیرید 
 
 
9 – کارمند خانگی (کار در منزل)

برخی از شرکت‌ها برای اینکه هزینه‌هایشان را کمتر کنند، کارهایی مانند انتشار محتوا، پشتیبانی مشتریان، پاسخگویی به ایمیل، تماس با افراد، پاسخگویی آنلاین با چت را به افرادی خارج از شرکت واگذار می‌کنند. این نحوه کار در دنیا به remote jobs مشهور است. شخص در این شیوه از راه دور و از طریق اینترنت کارهای خود را انجام و تحویل شرکت می‌دهد و شرکت نیز مطابق توافق خود، حقوق را به حساب کارمند واریز می‌کند.

طیف خدماتی که شرکت از کارمند می‌طلبد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در این رابطه عبارت "استخدام کارمند غیر حضوری” را در اینترنت جستجو کنید و با یافتن شغلی که توانایی آنرا دارید رزومه خود را برای شرکت بفرستید.
 
10 – کوتاه‌کردن لینک

سایت‌هایی وجود دارند که شما با ثبت‌نام در آنها، می‌توانید لینک‌های خودتان را کوتاه کنید و به ازای هر کلیکی که سایر افراد روی آن لینک انجام می‌دهد، مبلغ را در حساب کاربری‌تان دریافت نمایید. این مبلغ پس از رسیدن به حداقل برداشت، به حساب بانکی شما واریز می‌شود سایت‌ ایرانی که در این زمینه فعال است: opizo.com و سایت خارجی shorte.st

]اما چرا این سایت‌ها پس از کلیک کاربران روی لینک‌های کوتاه شدن پول می‌دهند؟ این سایت‌ها دارای تبلیغ‌دهندگانی هستند که حاضرند به ازای نمایش یا کلیک روی تبلیغات‌شان به سایت پول پرداخت کنند. به همین دلیل پس از کلیک کردن روی لینک کوتاه شده، کاربر ابتدا تبلیغاتی را مشاهده می‌کند و سپس به لینک هدف (لینک قبل از کوتاه شدن) وارد می‌شود.
 
11 – کسب درآمد از خرید و فروش سهام

در این نوع کسب درآمد، ریسک ضرر نهفته است و شاید نتوان آنرا در دسته‌بندی روش‌های کسب‌درآمد گذاشت، زیرا خرید و فروش سهام نوعی سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاری نیز هیچ وقت دارای تضمین بازگشت نبوده، بنابراین با این روش با احتیاط به پیش بروید.

 شروع خرید و فروش سهام، شرایط چندان دشواری ندارد. شما به یک کارگزار مراجعه می‌کنید و با در دست داشتن کارت ملی، شناسنامه و آخرین مدرک تحصیلی، ثبت‌نام خودتان را انجام می‌دهید. به اینکار دریافت کد بورسی گفته می‌شود. (ثبت‌نام بصورت غیرحضوری نیز مقدور است. برای دریافت کد بورسی بصورت غیرحضوری اینجا کلیک کنید) پس از چند روز مشخصات ورود به سایت معاملات آنلاین به موبایل و ایمیل شما ارسال می‌گردد و می‌توانید پس از ورود به سایت در همان لحظه (اگر بازار باز باشد) سفارش خرید و فروش سهام را ارسال کنید.

خرید و فروش سهام دارای نکات و قوانین بسیار زیادی است، در این رابطه توصیه می‌کنیم سایت بورسینس را برای آموزش بورس مطالعه کنید.
 
12 – کسب درآمد از آپلود و دانلود

یکی از راه‌هایی که از راه‌های زرد کسب درآمد از اینترنت به شمار می‌آید، درآمد از دانلود و آپلود است. در این روش شما با آپلود کردن فایل‌های خود بر روی سایت‌های دانلود مانند uploadboy.com ، لینک دانلود آن فایل‌ها را در اینترنت پخش می‌کنید یا در سایت و وبلاگ‌تان قرار می‌دهید. به ازای هرشخصی که آن فایل را دانلود کند، مبلغی پول به حساب کاربری شما در سایت دانلود اضافه می‌شود و که پس از رسیدن به حداقل موردنیاز، قابل برداشت خواهد بود.

چرا سایتی مانند uploadboy.com به ازای هر دانلود، به آپلودکننده پول می‌دهد؟ زیرا کاربر دانلودکننده، پس از ورود به سایت در معرض تبلیغات سایت قرار می‌گیرد و درآمد آپلودبوی نیز از نمایش تبلیغات است، بنابراین هرچقدر بازدیدکننده سایت بیشتر باشد، درآمد بیشتری بدست می‌آورد.

شروع اینکار تقریبا هیچ هزینه‌ای ندارد (اگر قصد آپلود فایل‌های سنگین داشته باشید به VPS نیاز دارید) و کسب درآمد میلیونی از این روش مقدور است. برای داشتن درآمد بالا باید مهارت‌تان در افزایش ترافیک و سئو را افزایش دهید. می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی مانند تلگرام برای پخش کردن لینک دانلود استفاده کنید. میزان درآمد به ازای هر 1000 دانلود فایل شما توسط کاربران، حدود 3500 تومان است.
 
13 – فروشگاه شارژ ایرانسل و همراه اول

برخی شرکت‌ها امکان ساخت فروشگاه کارت شارژ را به رایگان فراهم کرده‌اند و به ازای فروش هر کارت شارژ، تا 50 درصد از سودشان را به حساب شما واریز می‌کنند. برای کسب درآمد بالا از این روش، نیاز است ترافیک هدفدار زیادی به سایت شما وارد شود. سود فروش شما از کارت شارژ 2000 تومانی همراه اول 40 تومان و 2000 تومانی ایرانسل 20 تومان است. بنابراین اگه فرض کنیم هدف شما کسب درآمد روزانه 40 هزارتومان باشد، باید روزانه 1000  شارژ 2 هزارتومانی ایرانسل یا 500 شارژ 2 هزارتومانی همراه اول بفروشید تا به این میزان سود برسید.

این رقم فروش، نیازمند داشتن روزانه ده‌ها هزار بازدیدکننده است و جذب این میزان بازدیدکننده (با توجه به رقابت سنگینی که در این زمینه وجود دارد) مشکل است.
 

  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ