سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/2/7
11:24 ص

بدون شک تجربه کار در منزل بسیار متفاوت‌تر از کار در اداره و شرکت است. تعداد زیادی از کارمندان فعالیت کاری خود را در خانه انجام می دهند و حتی برخی ترجیح می دهند در حالی که لباس راحتی خود را پوشیده و لَم داده اند، کارهایشان را انجام دهند. معمولاً مردم سبک کار در منزل را بخاطر راحتی های آن دوست دارند اما در زندگی به همراه کار هم چالش هایی وجود دارد. چالش‌هایی مانند برپاکردن دفتر کار در منزل، چیزهای مورد نیاز، سرمایه مورد نیاز، میزان درآمد ماهیانه و… اگر تصمیم دارید یک کار در منزل را شروع کنید بهتر از با این چالش ها آشنا شوید تا در وسط راه دچار مشکل و دلسردی نشوید. پس از دانستن سیر تا پیاز کار در منزل مطمئناً بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که چنین شیوه زندگی‌ای برای شما مناسب و سودمند است یا خیر.

در سال 2018 کشور های پیشرفته بخش های مهمی از فعالیت های اقتصادی خود را در منزل پیش می برند. یک ضرب المثل چینی است که می‌گوید: «هر خانه یک کارخانه و هر کارخانه یک خانه». و همین ضرب المثل است که توانسته این کشور را به یک کشور پیشرفته در سطح جهان تبدیل کند.
در این کشور به جای سرمایه گذاری در خرید موقعیت مناسب، دستگاه های گران قیمت و… خانواده ها در خانه شروع به تولید محصولی می کنند. به عنوان مثال در صنعت تولید عروسک در یکی از شهر های چین، در یک کوچه هر خانه وظیفه‌ای کوچک را بر عهده دارد. مثلا خانه اول تهیه سر عروسک، خانه دوم لباس عروسک، خانه سوم…. را می دوزند. خانه چهارم عروسک را سر هم بندی می کنند و خانه پنجم عروسک را در بسته بندی های زیبا قرار می دهند.

کار در منزل چیست؟

اصولاً به نوع فعالیت اقتصادی که در محل سکونت (منزل) و با استفاده از حداقل امکانات (امکانات و وسایل منزل) انجام شود کار در منزل یا کسب و کار خانگی می‌گویند. به زبان ساده تر شما با انتخاب کار در منزل دیگه نیاز نیست که برای کار کردن و پول درآوردن به محل کار بروید و هم‌زمان که در خانه و کنار خانواده هستید به کسب درآمد هم می‌پردازید. کار در منزل می‌تواند به صورت شخصی، یعنی راه اندازی کسب و کاری برای خودتان، یا به صورت کارمندی، کار کردن برای دیگران، باشد.

چرا کار در منزل؟

در این بخش از مقاله می خواهیم 10 دلیل اصلی که باعث محبوبیت بیش از پیش کار در منزل می شود را توضیح دهیم:

چرا کار در منزل

1-هیچ جا خونه خود آدم نمیشه

اولین مزیتی که در مورد کار در منزل به ذهن هرشخصی می‌رسد مزیتِ کار در منزل است!بسیار دیده‌ایم که اعضای خانواده از سرپرست خانوار به دلیل کار بیش از حد و در خانه نبودن گله و شکایت دارند اما وقتی شما در خانه خود کار کنید در کنار خانواده خود هستید و به احتمال زیاد احساس راحتی بیشتری دارید. واینجا است که می‌گویند: «هیچ جا خونه خود آدم نمیشه!».

2-صرفه جویی در وقت

از مزیت های بعدی کار در منزل می‌توان به صرفه جویی در وقت اشاره کرد. مردم معمولاً در شهرها و مخصوصاً شهرهای بزرگ زمان زیادی را در مسیر رفت و آمد به محل کار صرف می‌کنند. بطور مثال در شهر تهران به طور متوسط هرفرد حدود یک ساعت از وقت خود را در مسیر رفت و آمد به محل کارش از دست می‌دهد. در صورتی که با انجام کار در منزل می‌تواند همین یک ساعت را صرف انجام کار خود کند، یک ساعت بیشتر کار کند و در نتیجه درآمد بیشتری داشته باشد.

3-استقلال، آزادی

با کار کردن در منزل دیگر لازم نیست یکسری قواعد اداری و کلاً دیسیپلین کاری مورد نیاز در محل کار را رعایت کنید. شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که بخشی از کارهای خود را به عنوان کار در منزل به مردم واگذار می‌کنند معمولاً از آن‌ها می‌خواهند که کار را تا یک روز مشخص به یک مرحله مشخص برسانند. بنابراین شما لازم نیست هر روز در یک زمان خاص به سرکار بروید و برگردید. هر زمان که دوست داشتید می‌توانید کار کنید یا دست از کار بکشید. هرطور که بخواهید می‌توانید برنامه ریزی کنید. مثلاً اگرخواستید همان لحظه به خرید بروید، دیگر نیازی به گذشتن از 7خوان رستم برای مرخصی گرفتن نیست! تنها چیزی که مهم است رساندن کار به مرحله مورد نظر است.
اگر کاری که در منزل راه اندازی می‌کنید یک کسب و کاری برای خودتان باشد آزادی بیشتری خواهید داشت. در کسب و کار شخصی شما می‌توانید در هر روز به هرمیزان که خواستید کار کنید و دیگر وجود شخصی به عنوان کارفرما را در بالای سرخود احساس نکنید.

4-استرس کمتر، زندگی بهتر

رفت و آمد و حضور در محل کار خود باعث ایجاد استرس و بیماری های عصبی می‌شود. ترافیک، شرایط بد کاری (متأسفانه اکثر فضاهای کاری در کشور ما خشک و با بار روانی منفی زیادی هستند)، کارهای عقب افتاده و… همه از عواملی هستند که در بلند مدت باعث به وجود آمدن بیماری‌های عصبی می‌شوند.
وقتی شما یک کار در منزل را قبول یا راه اندازی می‌کنید نیازی نیست که هر روز به کارهای عقب افتاده تان فکر کنید. می‌توانید بر اساس نیاز مادی و توانایی هایتان کار کنید. اینطوری استرس شما کمتر خواهد شد، زیرا شما می‌دانید که مثلا پروژه فلان شرکت را بدون هیچ مشکلی می‌توانید تا 1 ماه آینده انجام دهید و کسی نیست که هر روز برای شما کار بتراشد!

5-کاهش هزینه ها

وقتی در خانه کار می‌کنید، نیازی نیست که هزینه برای حمل و نقل بپردازید یا هزینه برای اجاره مکان برای محل کار، هزینه خرید لوازم و وسایل، تبلیغات برای کار و حتی غذاها و حتی هزینه خوراکی هایی که در محل کار سفارش می‌دهید. این حق را برای خود محفوظ می‌دارید که با توجه به بودجه خودتان کاری راه اندازی کنید یا کاری را قبول کنید.

ایده های کار در منزل

 

ایده کار در منزل

1-آشپزی و شیرینی پزی (کترینگ مواد غذایی)

اگر آشپز ماهری هستید یا آشپز ماهری را در کنار خود دارید می‌توانید این کار در منزل را راه اندازی کنید. اگر به آشپزی علاقه مند باشید و کمی در مورد خوراکی ها و سلیقه های مشتری ها مطالعه کنید می توانید یک شغل خانگی پرسود راه اندازی کنید. در این کار معمولاً مشتریان تا چند باری از محصولات شما استفاده نکنند و از کیفیت آن مطمئن نشوند به شما اعتماد نمی کنند. ممکن است یکی دو ماهی درآمد نداشته باشید اما اگر بتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید به یک درآمد فوق العاده خواهید رسید.

2-تولید ترشیجات، آبلیمو، مربا و…

تولید محصولاتی مانند ترشیجات، آبلیمو، خیار شور، مربا و… نیز در خانه امکان پذیر است. همه مردم در زندگی خود به غذا و مواد غذایی نیاز دارند و به همین علت بازار خوراکی ها و مواد غذایی همیشه داغ است. تولید ترشیجات یکی از مرسوم ترین کارهای خانگی در ایران است که درآمد زیادی هم دارد. افرادی که این کار در منزل را انجام می‌دهند معمولاً یکسری مشتری ثابت دارند که به شکل دوره ای برای آن ها این خوراکی ها را تهیه می کنند و کمتر پیش می آید که بیکار باشند.

3-بسته بندی

یکی از رایج ترین مشاغل کار در منزل بسته بندی است. کار بسته بندی حبوبات در منزل به حدی گسترش یافته است که باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه های بسته بندی نیز شده است! در این شغل خانگی معمولاً صاحبان کسب و کار تولیدات خود را به شما می دهند و شما بابت بسته بندی هرتعداد از آن ها پورسانت دریافت می کنید. درآمد بسته بندی حبوبات در منزل نسبت به سایر مشاغل خانگی درآمد قابل قبول تری دارد به طوری که شما بابت هربسته از حبوبات 800 تومان دریافت می کنید.

4-پرورش قارچ

برای این کار کافی یک کمی اهل گل و گیاه باشید و از برخی شرایط و شیوه های نگهداری از گیاهان و خاک و غیره مطلع باشید. این روزها پرورش قارچ تبدیل به یک شغل خانگی بسیار پررونق شده است. البته یادتان باشد قبل از شروع کار فضایی که در اختیار دارید را بررسی کنید و با یک متخصص این رشته هم مشورت کنید.

5-هنرهای دستی

خانم های خانه دار زیادی را می شناسیم که به قول معروف از هر انگشتشان هزار هنر می ریزد. از قلاب بافی بگیر تا منجوق دوزی و شماره دوزی و بافتن لباس. با هر یک از این هنرها به تنهایی می توان یک کسب و کار خانگی درست و حسابی راه اندازی کرد.
پیش از شروع کار اقدام به تحقیق درمورد مدهای روز و سلیقه مشتریان احتمالی تان بکنید. ببینید گروه هدف شما چه گروهی است و آن گروه چه سلیقه خاصی دارند. درمورد درست کردن صنایع دستی باید طبق سلیقه مشتری محصول تولید کنید، حتی اگر به نظر خودتان زیبا نیست. یکی از مواردی که در این زمینه کاری به جذب مشتریان زیادی کمک می کند، امکان شخصی سازی سفارشهاست. یعنی اگر محصولی را معرفی می کنید، به مشتری حق انتخاب بدهید که در رنگ یا طرح شما به سلیقه خود تغییرات بدهد.

6-نگهداری از کودکان

بسیاری از آدم‌ها چندشغلی هستند یا هر دو والدین کار می‌کنند. این امر حقیقت زندگی امروز در جهان است. حتی  اگر بحث کار کردن والدین هم درمیان نباشد، باز هم ممکن است والدین بخواهند یک‌شب را دونفری به رستوران یا گردش بروند. دراین‌جاست که پرستار کودک وارد صحنه می‌شود. شما می توانید گواهی عدم سوء پیشینه هم بگیرید و قابل اعتماد بودن‌تان را به آن‌ها اثبات کنید و تصمیم‌گیری را به والدین بسپارید. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

7-نگهداری از حیوانات خانگی

هیچ جای انکاری وجود ندارد که باور مردم درباره‌ی نگهداری از حیوانات خانگی نسبت به 60 سال پیش تغییر کرده است. امروزه افراد حیوانات خانگی‌شان را عضوی از خانواده می‌دانند و همان رفتاری که با اعضای خانواده دارند در مورد آن‌ها نیز انجام می‌دهند. برخی از افرادی که حیوان خانگی دارند و بسیار پرکار هستند و مشغولیت زیادی دارند تمایل دارند که کسی از عزیزان‌شان مواظبت کند.

9-کسب درآمد از شبکه های اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و…)

این کار به سن، جنسیت و حتی سرمایه شما بستگی ندارد و تقریباً همه می‌ توانند آن را انجام دهند. امروزه مردم بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی، مخصوصاً تلگرام، می گذرانند که این خود یک فرصت بزرگ است. هم اکنون تلگرام 45 میلیون و اینستاگرام 24 میلیون کاربر در داخل ایران دارند و این یعنی ما در یک نرم افزار ساده به میلیون ها مشتری دسترسی داریم! فقط باید محصولات یا خدمات خودمان را به دست آن ها برسانیم.
شما می‌توانید برای کسب و کارهای مختلف در شبکه های اجتماعی بازاریابی کنید و پورسانت بگیرید یا با تولید محتوا و انتشار آن در کانال و پیچ خودتان فالوورهای خودتان را زیاد کنید. وقتی فالوورهای شما زیاد شد می توانید با پذیرش آگهی برای خودتان درآمد زایی کنید.
شاید درک رسیدن به درآمد از طریق شبکه های اجتماعی برای شما سخت باشد. بهتر است به درآمد 5نفر از اینستاگرامرهای مطرح ایران نگاهی بیندازید تا این درآمد را بهتر درک کنید:

 
نامحوزه کاریتعداد فالوورقیمت هرپست
محمد امین کریم پور طنزپرداز 1.6 میلیون 8 میلیون تومان
محسن ایزی طنزپرداز 1.2 میلیون 6 میلیون تومان
عرفان علیرضایی طنزپرداز 1.1 میلیون 6 میلیون تومان
احمد معین شیرازى و شبنم شاهرخی ورزش 452 هزار + 226 هزار 16 میلیون تومان
صبا صفری سبک زندگی 198 هزار 5 میلیون تومان

10-راه اندازی کسب و کار اینترنتی

در بالا گفتیم که در کار در منزل هایی که کسب و کار برای خودمان است آزادی بیشتری داریم. کسب و کار اینترنتی یکی از کسب و کارهایی است که می توانید در منزل راه اندازی کنید و از طریق اینترنت به درآمد برسید.
چند سالی است که در ایران کسب و کارهای اینترنتی جای خودشان را پیدا کرده اند. از فروشگاه‌های آنلاین تا تاکسی های آنلاین و حتی کارواش و آرایشگاه‌های آنلاین، همه درحال رشد و جایگزینی کسب و کارهای سنتی هستند. در کسب و کار اینترنتی، دیگر کسب و کار شما محدود به زمان و مکان نیست و شما در هر جا و هرمکانی که باشید می توانید کالا و خدمات خودتان را به مردم ارائه کنید.
راه اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار، کار سخت و پیچیده ای نیست و حتی برخلاف تصور عوام جامعه به دانش برنامه نویسی هم نیازی ندارد. شما با صرف زمانی کم در روز می توانید آن را فرا بگیرید و به یک درآمد فوق العاده برسید.

11-آزاد کاری یا فریلنسینگ (برنامه نویس، گرافیست، ترجمه)

آزاد کار یا فریلنسر کسی است که محل کار مشخصی ندارد و پروژه هایی را از صاحبان کسب و کار می گیرد و در زمان معینی آن را انجام می دهد. در آزاد کاری یا همان فریلنسینگ، شما می توانید بر اساس شرایط خود کار کنید و پول زیادی بدست آورید. این شغل یکی از مشاغل آنلاین پردرآمد است. شما در هرزمینه ای که مهارت داشته باشید می توانید آزاد کاری را انجام دهید. هرچه دانش و مهارت شما حول یک موضوعی بیشتر باشد، می توانید بیشتر درآمد کسب کنید. با مهارت هایی چون نویسندگی، مقاله نویسی، طراحی وب سایت، کد نویسی، مشاوره، فیلم سازی، ویرایش تصویر و …. می توانید کار در منزل آنلاین خود را شروع کنید.

12-بازاریابی شبکه‌ای (نتورک مارکتینگ)

حتمالا تا حالا با بازاریابان شبکه ای در هر شکل و مدلی مواجه شده اید. این کار برای همه افرادی که به دنیای کسب و کار علاقمند هستند و در ضمن روابط عمومی خوبی هم دارند عالی است. در بازار کسب و کار این طور است که محصولات شناخته شده همیشه به تعداد فروشندگان بیشتری نیاز دارند. چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید، کمی پول صرف آن کنید، کلی تماس تلفنی بگیرید و جستجوی اینترنتی انجام دهید و به درآمد برسید.

منبع: مهندس وب | کسب و کار اینترنتی به زبان ساده



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ